Digitalisér dine arkiver i en skræddersyet og sikker løsning

FilArkiv er en brugervenlig, digital arkivløsning, der sikkert og effektivt håndterer arkivering, søgning og visning af scannede og elektroniske dokumenter.

FilArkiv
JO Informatik er fagligt dygtige og utroligt professionelle, er hurtige til at justere funktionalitet og leverer til tiden. De har været en fantastisk hjælp til at få opdateret vores byggesagsarkiv. Deres indsats har sparet os for rigtigt mange arbejdstimer.

Velegnet til alt digitalt materiale

Saml alle kommunale byggesager, miljøsager, personalesager, tegninger, kundesager, arkivalier eller anden dokumentation, der skal gøres tilgængelig for eftertiden i ét fælles, digital arkivsystem.

Spar tid og besvær

FilArkiv rummer en række moduler, der gør dine scannede dokumenter søgbare, fjerner følsomme oplysninger og gør det muligt at geokode byggesager eller dele sager med eksterne parter.

Udstil dokumenter - frit eller med login

FilArkiv styrker selvbetjeningen med delingsportalen, der gør det muligt at give borgere og erhvervsliv fri online adgang fra alle platforme til FilArkiv – eller tildele beskyttet adgang med MitID-login. Det sparer tid i forvaltningen og øger serviceniveauet.

Bliv en del af et stærkt fællesskab

Som FilArkiv-bruger bliver du en del af vores brugerforum:

Nyhedsbreve holder dig opdateret om løsningen og nye funktioner

Online brugerforum giver dig adgang til en række tooltips, online læringer og andre værktøjer samt idépostkasse og mulighed for at få indflydelse på kommende funktionaliteter

Fysiske brugergruppemøder én gang årligt, hvor du møder andre brugere til netværk og erfaringsudveksling

Få lige dét FilArkiv, du har behov for

FilArkiv er modulbaseret, så du kan skræddersy det til dine behov.

Basis-licens

Med FilArkiv har vi skabt en løsning, der let integreres i jeres daglige arbejde.

En basislicens inkluderer:

  • Konfiguration af et arkiv designet i samarbejde med jer med 500 GB lagerplads.
  • Screening af alle dokumenter for følsomme oplysninger, fx CPR-numre, følsomme ord, emails, adresser, telefonnumre, navne- og ordlister, der kan anvendes i GDPR-relaterede opgaver.
  • Kortvisning (WMS- og WFS).
  • Adgangsstyring via Single Sign-On (SSO).

 

I løsningen indgår desuden forskellige rapporter, kontrollister, etc. og adgang til offentlige dataregistre.

Udvidelse

Ekstra arkiv

Et ekstra arkiv udvider lagerpladsen, men sikrer også opdelingen mellem forskellige forvaltninger eller fagområder.

Vores kunder anvender ofte et separat arkiv til fx: 

  • Aktindsigter
  • Byggesager
  • Matrikulære arkiver
  • Vejsager
  • Miljøsager
  • Fredede bygninger og fortidsminder
Ekstra lagerplads

Ekstra lagerplads sikrer, at du har plads til alle dine filer.

API

FilArkivs REST-baseret API giver rige muligheder for at lave forskellige former for integrationer.

Det kan fx anvendes til:

  • RPA-processer
  • Integrationer til fagsystemer
  • Kvalitetskontrol
  • Udtræk til AI

Funktionaliteter

ESDH-integration

Med ESDH-modulet kan du let overføre sager og dokumenter fra dit ESDH til FilArkiv, så du kan gøre sagerne tilgængelige for flere, fx borgere og eksterne rådgivere.

 

Alle dokumenter, der overføres, bliver automatisk konverteret til PDF-filer og screenes for følsomme oplysninger ift. GDPR etc.

 

Vi integrerer til:

  • Acadre
  • eDoc
  • KMD Nova
  • SBSYS
Adressebeskyttelse

Indeholder dit arkiv adresser, kan dette modul være relevant for dig. 

 

Modulet spærrer automatisk sager på adresser, hvor der enten er en registreret en person eller en ejendomsejer med adressebeskyttelse. Det sikrer din GDPR-compliance.

 

Modulet findes i flere udgaver afhængig af din samarbejdspartner på de offentlige grunddata. 

 

FilArkiv opdateres dagligt via datakilderne LIFA WS, LIFA LOIS og KMD Cognito (udfases).

Geokoder

Vores geokoder-modul er relevant, hvis I behandler sager, der strækker sig over større geografiske områder og flere matrikler, fx bygge- og miljøsager.

Modulet har flere fordele:

  • Forbedrer søgefunktionen
  • Visualiserer områder og linjeforløb på kort
  • Én eller flere sager kan nemt knyttes til en geografi

 

Det sparer tid, besvær og gør registrering af sager på tværs af matrikler, ejendomme, adresser etc. lettere.

PDF-værktøj

PDF-værktøjet giver mulighed for redigering af dokumenter direkte i FilArkiv. Derfor behøver du hverken Adobe Pro eller tilsvarende for at kunne foretage ændringer i PDF-dokumenter.

Med PDF-værktøjet kan du også lave effektiv og sikker sletning af følsomme oplysninger, fx i forbindelse med aktindsigter eller andre GDPR-relaterede opgaver.

PDF-værktøjet i FilArkiv er det samme som Insight Tools, der også findes i en standalone-udgave. 

Læs mere her >

OCR

OCR-modulet undersøger alle de PDF-dokumenter, der indlæses i dine arkiver og tilføjer automatisk manglende tekster på alle sider, skærmbilleder, fotos, etc.

Det sikrer, at alle dine dokumenter er fuldt søgbare på alle sider.

Arkiveringsversion til Rigsarkivet

FilArkiv er et godkendt system til arkiveringsversioner til Rigsarkivet. Det betyder, at FilArkiv kan levere data i et format, der er godkendt til bevaring for eftertiden.

 

Arkiveringsversionen leveres til fast pris pr. projekt afhængig af antal arkiver og dækker eventuelle genleverancer til Rigsarkivet.

Delingsportal

FilArkiv Public

Hvor FilArkiv er designet til jeres interne arbejde i organisationen, er FilArkiv Public vores delingsportal, der gør det muligt at publicere hele eller dele af arkivet til eksterne. 

 

Med FilArkiv Public kan I altså give en generel adgang eller udstille sagen til én eller flere modtagere. 

 

Det kan fx benyttes i aktindsigtssager til deling af filer i en tidsbegrænset periode, ligesom det kan benyttes til at udstille ikke-følsomme dokumenter permanent til at nedbringe antallet af aktindsigtssager, fx ved udstilling af byggesager eller tekniske tegninger på ejendomme.

NemLog-in

Ønsker I at udstille dokumenter til borgere og virksomheder, der ikke skal være offentligt tilgængelige, så vælg modulet NemLog-in.

 

Med NemLog-in kan sager udstilles beskyttet med MitID. Dvs. at brugere kun kan få adgang til sagens dokumenter ved at logge ind med deres MitID (vi understøtter både MitID privat og MitID erhverv), og du kan derfor trygt udstille selv følsomme dokumenter til én eller flere navngivne modtagere.

Indholdsblokker

Skal du være helt sikker på, at der ikke udleveres følsomme oplysninger i en travl hverdag, så er vores indholdsblokker en smart tilføjelse til FilArkiv Public.

 

Indholdsblokkeren screener automatisk alle dokumenter, der deles, og fjerner almindelige personoplysninger on-the-fly, når eksterne brugere i FilArkiv Public downloader filer fra FilArkiv. 

 

Det sikrer din GDPR-compliance og følger Datatilsynets vejledning om ikke at offentliggøre almindelige personoplysninger i offentlige webarkiver. Nemt og sikkert!

ESDH-integrationer

Teknologi skal selvfølgelig spille sammen, så dine arbejdsprocesser kan glide i en travl hverdag. 

Derfor kan FilArkiv naturligvis integreres med dit ESDH.

Vi integrerer til:

  • Acadre
  • eDoc
  • KMD Nova
  • SBSYS

Vi hjælper dig sikkert i gang

Vi ved, at det er afgørende at komme godt fra start. Derfor hjælper vi jer godt i gang med FilArkiv, så I kan høste fordelene hurtigt.

Onboarding

FilArkiv sættes op i samarbejde med jeres systemansvarlige, og vi sikrer, at databehandleraftale og DPO-oplysninger tilføjes i vores kartotek.

Undervisning

Vi hjælper jer godt i gang med undervisning af brugerne, uddannelse af superbrugere og løbende demoer af nye funktionaliteter på vores gratis webinarer.

Support

Vores support er inkluderet i licensprisen og altid kun en besked eller et opkald væk.

Vil du se det i prakis?
Book en demo

Udfyld kontaktformularen nedenfor, så kontakter vi dig for en uforpligtende demo af FilArkiv.
Vi glæder os til at høre fra dig.

Behov for hjælp til scanning af dine arkiver?

Nyhed: Styrket samarbejde med scanning.dk

Der er stadig kilometervis af arkiver, der skal digitaliseres. Med ny direktør og tættere integration styrker scanning.dk og JO Informatik samarbejdet om at gøre dokumenter og kulturarv lettere tilgængelige.

Vi kombinerer den nyeste viden med mange års erfaring

Vi har mere end 30 års erfaring med softwareudvikling, OCR-behandling og digitalisering af dokumentarkiver i kommuner, styrelser, ministerier og virksomheder.

Derfor kender vi udfordringerne og kan bidrage med de bedste løsninger. Vi hjælper jer med at få dem i drift og sikre, at de gør jeres daglige arbejde meget lettere.