FilArkiv er en brugervenlig, digital arkivløsning, der sikkert og effektivt håndterer arkivering, søgning og visning af scannede og elektroniske dokumenter.
Saml alle kommunale byggesager, miljøsager, personalesager, tegninger, kundesager, arkivalier eller anden dokumentation, der skal gøres tilgængelig for eftertiden i ét fælles, digital arkivsystem.
FilArkiv rummer en række moduler, der gør dine scannede dokumenter søgbare, fjerner følsomme oplysninger og gør det muligt at geokode byggesager eller dele sager med eksterne parter.
FilArkiv styrker selvbetjeningen med delingsportalen, der gør det muligt at give borgere og erhvervsliv fri online adgang fra alle platforme til FilArkiv – eller tildele beskyttet adgang med MitID-login. Det sparer tid i forvaltningen og øger serviceniveauet.
Som FilArkiv-bruger bliver du en del af vores brugerforum:
Nyhedsbreve holder dig opdateret om løsningen og nye funktioner
Online brugerforum giver dig adgang til en række tooltips, online læringer og andre værktøjer samt idépostkasse og mulighed for at få indflydelse på kommende funktionaliteter
Fysiske brugergruppemøder én gang årligt, hvor du møder andre brugere til netværk og erfaringsudveksling
FilArkiv er modulbaseret, så du kan skræddersy det til dine behov.
Med FilArkiv har vi skabt en løsning, der let integreres i jeres daglige arbejde.
En basislicens inkluderer:
I løsningen indgår desuden forskellige rapporter, kontrollister, etc. og adgang til offentlige dataregistre.
Et ekstra arkiv udvider lagerpladsen, men sikrer også opdelingen mellem forskellige forvaltninger eller fagområder.
Vores kunder anvender ofte et separat arkiv til fx:
Ekstra lagerplads sikrer, at du har plads til alle dine filer.
FilArkivs REST-baseret API giver rige muligheder for at lave forskellige former for integrationer.
Det kan fx anvendes til:
Med ESDH-modulet kan du let overføre sager og dokumenter fra dit ESDH til FilArkiv, så du kan gøre sagerne tilgængelige for flere, fx borgere og eksterne rådgivere.
Alle dokumenter, der overføres, bliver automatisk konverteret til PDF-filer og screenes for følsomme oplysninger ift. GDPR etc.
Vi integrerer til:
Indeholder dit arkiv adresser, kan dette modul være relevant for dig.
Modulet spærrer automatisk sager på adresser, hvor der enten er en registreret en person eller en ejendomsejer med adressebeskyttelse. Det sikrer din GDPR-compliance.
Modulet findes i flere udgaver afhængig af din samarbejdspartner på de offentlige grunddata.
FilArkiv opdateres dagligt via datakilderne LIFA WS, LIFA LOIS og KMD Cognito (udfases).
Vores geokoder-modul er relevant, hvis I behandler sager, der strækker sig over større geografiske områder og flere matrikler, fx bygge- og miljøsager.
Modulet har flere fordele:
Det sparer tid, besvær og gør registrering af sager på tværs af matrikler, ejendomme, adresser etc. lettere.
PDF-værktøjet giver mulighed for redigering af dokumenter direkte i FilArkiv. Derfor behøver du hverken Adobe Pro eller tilsvarende for at kunne foretage ændringer i PDF-dokumenter.
Med PDF-værktøjet kan du også lave effektiv og sikker sletning af følsomme oplysninger, fx i forbindelse med aktindsigter eller andre GDPR-relaterede opgaver.
PDF-værktøjet i FilArkiv er det samme som Insight Tools, der også findes i en standalone-udgave.
Læs mere her >
OCR-modulet undersøger alle de PDF-dokumenter, der indlæses i dine arkiver og tilføjer automatisk manglende tekster på alle sider, skærmbilleder, fotos, etc.
Det sikrer, at alle dine dokumenter er fuldt søgbare på alle sider.
FilArkiv er et godkendt system til arkiveringsversioner til Rigsarkivet. Det betyder, at FilArkiv kan levere data i et format, der er godkendt til bevaring for eftertiden.
Arkiveringsversionen leveres til fast pris pr. projekt afhængig af antal arkiver og dækker eventuelle genleverancer til Rigsarkivet.
Hvor FilArkiv er designet til jeres interne arbejde i organisationen, er FilArkiv Public vores delingsportal, der gør det muligt at publicere hele eller dele af arkivet til eksterne.
Med FilArkiv Public kan I altså give en generel adgang eller udstille sagen til én eller flere modtagere.
Det kan fx benyttes i aktindsigtssager til deling af filer i en tidsbegrænset periode, ligesom det kan benyttes til at udstille ikke-følsomme dokumenter permanent til at nedbringe antallet af aktindsigtssager, fx ved udstilling af byggesager eller tekniske tegninger på ejendomme.
Ønsker I at udstille dokumenter til borgere og virksomheder, der ikke skal være offentligt tilgængelige, så vælg modulet NemLog-in.
Med NemLog-in kan sager udstilles beskyttet med MitID. Dvs. at brugere kun kan få adgang til sagens dokumenter ved at logge ind med deres MitID (vi understøtter både MitID privat og MitID erhverv), og du kan derfor trygt udstille selv følsomme dokumenter til én eller flere navngivne modtagere.
Skal du være helt sikker på, at der ikke udleveres følsomme oplysninger i en travl hverdag, så er vores indholdsblokker en smart tilføjelse til FilArkiv Public.
Indholdsblokkeren screener automatisk alle dokumenter, der deles, og fjerner almindelige personoplysninger on-the-fly, når eksterne brugere i FilArkiv Public downloader filer fra FilArkiv.
Det sikrer din GDPR-compliance og følger Datatilsynets vejledning om ikke at offentliggøre almindelige personoplysninger i offentlige webarkiver. Nemt og sikkert!
Teknologi skal selvfølgelig spille sammen, så dine arbejdsprocesser kan glide i en travl hverdag.
Derfor kan FilArkiv naturligvis integreres med dit ESDH.
Vi integrerer til:
Vi ved, at det er afgørende at komme godt fra start. Derfor hjælper vi jer godt i gang med FilArkiv, så I kan høste fordelene hurtigt.
Onboarding
FilArkiv sættes op i samarbejde med jeres systemansvarlige, og vi sikrer, at databehandleraftale og DPO-oplysninger tilføjes i vores kartotek.
Undervisning
Vi hjælper jer godt i gang med undervisning af brugerne, uddannelse af superbrugere og løbende demoer af nye funktionaliteter på vores gratis webinarer.
Support
Vores support er inkluderet i licensprisen og altid kun en besked eller et opkald væk.
Udfyld kontaktformularen nedenfor, så kontakter vi dig for en uforpligtende demo af FilArkiv.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Der er stadig kilometervis af arkiver, der skal digitaliseres. Med ny direktør og tættere integration styrker scanning.dk og JO Informatik samarbejdet om at gøre dokumenter og kulturarv lettere tilgængelige.
Vi har mere end 30 års erfaring med softwareudvikling, OCR-behandling og digitalisering af dokumentarkiver i kommuner, styrelser, ministerier og virksomheder.
Derfor kender vi udfordringerne og kan bidrage med de bedste løsninger. Vi hjælper jer med at få dem i drift og sikre, at de gør jeres daglige arbejde meget lettere.